sunnuntai 29. marraskuuta 2015

Traktoriremppaa

Kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan ja sujuvasti. Oikeastaan ei juuri koskaan. Minun päivä on mennyt ihan niin kuin olin ansainnut ja koska en tehnyt yhtään mitään, mikään ei mennyt pieleenkään. Puolisolla oli sitten vähän huonompi tuuri. Hän aikoi hakea puukuorman metsästä, kun oli saanut laitettua ketjut traktoriin. Peräkärryn kiinnittäessä traktori päätti tietysti sammuua eikä lähtenyt enää käyntiin. Minä aina huolestun museoterrierimme vioista; mahtaakohan tuohon eläkeikää lähentelevään laitteeseen saada enää kaikkia osia. Kuulemma saa. Siihen oli joku hieno selityskin, mutta sanotaan nyt vaikka, ettei se kiinnosta ketään. Tai tunnustetaan, että en muista.
Meidän kylältä, sinua edes tuolta maalikylältä, ei kuitenkaan saanut varaosia sunnuntai-iltana.
Onneksi netti osaa kertoa lähes mitä vaan, jos osaa esittää oikeita kysymyksiä. Minä en osaa, puoliso osaa.
Traktorien huoltaminen ei ole ydinosaamistani, eikä minulta yleensä edes pyydetä apua moisiin hommiin. Mutta nyt piti puhdistaa osia ja siihen ilmeisesti tarvittiin minun osaamistani. En väitä ollenkaan, että puhdistamis- ja siivousasiat olisivat mun juttu, mutta nyt oli kyse metallista. Ja metallit on. Myös keittiökemia.
Traktori liikkuu taas.
Oli kuitenkin ehtinyt tulla pimeä, eli kaikki aiotut hommat jäivät tekemättä.


Kuvan aineet eivät aivan suoranaisesti liity tapaukseen. En siis puhdistanut osia maissilla ja ruokasoodalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta kommentillasi sekä minua että kanssalukijoita. Kommentit ovat blogin ainoa polttoaine.