maanantai 30. maaliskuuta 2020

Dag 13/Päivä 13


I morse hade jag ett videomöte och innan det hade jag tänkt att se en filmsnutt. Jag hade glömt det men kom på det i sista stunden. Ett barn började sin PRAO och tyckte att det är jättetrevligt. Förhoppningsvis det fortsätter att vara det även resten av veckan. Jag satt ute i fin vädret och hade glömt helt bort att jag hade utvecklingssamtal. Eller jag trodde den var flyttad. Tur att det var även tänkt att ske genom telefon och jag lyckades svara när läraren ringde. 
Jag beställde lite pysselmaterial för att stödja en butik. Så säger jag, andra misstänkte att jag hade mera egoistiska skäl. Nu vågade jag prova bandvävning. Det delas inga bilder än. Troligen inte på länge.
Mycket av veckans schema måste göras om hela tiden och från den andra skolan har vi inte fått höra någon vettig förslag hur studierna kommer att ske i fortsättning. Tur att universitet var snabb med beslut och gjorde det på en gång att gälla hela termin. Jag är på stort sätt i min lugn pandemi-mode och stressar inte med det vad kommer att hända. Jag blir bara så irriterad av att inte acceptera rådande omständigheterna och jämt skicka meddelanden som säger mer eller mindre rakt att strax är vi tillbaka i det normala.


________________________________
Olin unohtaa, että lupasin katsoa yhden filmin ennen aamun videotapaamista. Onneksi muistin sen siinä viime tipassa. Muuten se sujuikin jo rutiinilla. Nyt on haasteena saarnan filmaaminen ja lähettäminen parille kuulijalle. Puhelimen kamera taitaa olla näppärin tapa, mutta miten saan lähettyä niin ison tiedoston.
Tilasin joku aika sitten käsityötarvikkeita. Sanoin motiiviksi putiikin tukemisen, mutta sitä ei kyllä täällä kotona uskottu. Kun nyt kokeilin pirtanauhan tekoa, niin kyllä suurin hyöty tästä varmaan oli rahan liikkuminen minulta kauppaan. En julkaise kuvia tästä, en varmaan vielä hyvin pitkään aikaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta kommentillasi sekä minua että kanssalukijoita. Kommentit ovat blogin ainoa polttoaine.